Čaká vás výber zhotoviteľa fotovoltaiky I.?

Chcete fotovoltaiku na mieru? Toto sú informácie, ktoré by slušná ponuka mala vziať do úvahy
Toto je článok 1 z 2. Odkaz na pokračovanie, časť 2, je na konci tohoto článku.
Prezradíme, ako rozoznať kvalitnú firmu od nepoctivcov.
Dopytujete fotovoltaiku a teraz čakáte na kontaktovanie obchodným zástupcom vybranej spoločnosti? Na čo by sa mal obchodný zástupca inštalačnej firmy zamerať a na čo by nemal zabudnúť?
V dnešnej dobe je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým vedieť rozpoznať kvalitnú inštalačnú firmu fotovoltaiky ešte pred podpisom zmluvy.
V dnešnom článku vám prezradíme, ako sa nenachytať a zvoliť skutočne kvalitnú firmu a rozumné fotovoltaické riešenie pre vašu nehnuteľnosť.
Pre vytvorenie návrhu na fotovoltaiku pre váš dom je dôležité poznať množstvo technických informácií o vašej nehnuteľnosti a tiež o spôsobe fungovania vašej domácnosti a rodiny, teda ľudí, ktorí v nehnuteľnosti žijú.
„Prvá a najdôležitejšia otázka, ktorá by mala padnúť od obchodného zástupcu, je: „Čo očakávate, že vám fotovoltaika prinesie?“
Môže sa to zdať ako banálna otázka s jasnou odpoveďou „no predsa vlastnú elektrinu! Čo sa tak hlúpo pýtate?“, ale skutočne, očakávania a predstavy ľudí môžu byť veľmi rôzne.
Pokiaľ máme zákazníkovi dobre poradiť a spracovať kvalitný návrh, potrebujeme poznať jeho zámer a potom môžeme spoločne hľadať cestu.
„Našich zákazníkov a záujemcov o fotovoltaiku obyčajne identifikujeme do troch hlavných skupín v pomere zhruba 65:30:5. Sú to „ekonómovia“, „prepperi“ a „ekológovia“.
Iné riešenie bude pre zákazníka, ktorý hľadá najkratšiu návratnosť (maximálna úspora za minimum nákladov), iné riešenie bude u zákazníka, pre ktorého je hlavná sebestačnosť, nezávislosť, ochrana proti výpadkom siete, a iné môže byť pre zákazníka, ktorý za fotovoltaikou vidí spoločenskú zodpovednosť, ekológiu, vlastné hodnoty.
A možno si teraz hovoríte, ja by som chcel tak nejako všetko dohromady a áno, to sa často deje. Potom spolu so zákazníkom hľadáme, čo je pre vás to hlavné, čo druhé a čo tretie.“
„Cieľom prvého kroku by teda malo byť pochopiť, čo zákazník očakáva a hľadať k tomu cestu. Nie presvedčiť zákazníka pre najdrahší variant, ktorý je ochotný zaplatiť. Tento jednoduchý pohľad často odlišuje špecialistu od predajcu a môže vám ušetriť desiatky tisíc.“
Rovnaká ponuka fotovoltaiky pre každý dom? To je nezmysel
„Pri návrhu fotovoltaiky na kľúč sa zaujímame o faktické parametre domácnosti, ktoré nám pomáhajú odhadnúť charakter spotreby. Pre návrh je dôležité vedieť, kedy a aká veľká spotreba obyčajne nastáva a následne sme schopní zvoliť vhodný počet panelov.“
Každá inštalačná spoločnosť by sa pri návrhu fotovoltaiky mala zaujímať o nasledujúce informácie o Vašej nehnuteľnosti:
- ročná spotreba elektriny
- adresa inštalácie – z fotky strechy je možné veľa informácií odvodiť, napríklad zatienenie strechy, veľkosť strechy, orientácia a pod.
- spôsob vykurovania – pokiaľ kúrite elektrokotlom, máte asi spotrebu nad 10Mwh/rok. Fotovoltaika vám dokáže pokryť zhruba 1/3Mwh/rok. A to jednoducho preto, že 60-70% ročnej spotreby realizujete na kúrenie v zime, keď elektráreň vyrába len veľmi málo a naopak od jari do jesene je zvyšných 40%, s ktorými dokáže správne navrhnutá elektrárne výrazne pomôcť)
- spôsob ohrevu vody – pokiaľ ohrievate vodu elektrickým bojlerom, mal by kvalitný návrh určite obsahovať reguláciu na ohrev vody z prebytkov energie vyrobenej z fotovoltaiky (napr. prostredníctvom obľúbenej regulácie A-Z ROUTER). Bohužiaľ niektoré firmy si uľahčujú prácu a o tejto možnosti zákazníkom nepovedia. Výsledkom je zásadne nižšia úspora elektriny, pretože voda v bojlery sa ohrieva kedy? Keď sa večer rodina vysprchuje. A pretože večer nesvieti slnko, tak sa voda ohrieva z batérie, čo je škoda alebo zo siete, čo stojí peniaze
- počet ľudí v domácnosti – počet ľudí má prirodzene vplyv na spotrebu
- počet bytových jednotiek – spravidla značí viac bežných spotrebičov
- atypické spotrebiče – bazén, klimatizácia, sauna, vírivka, elektromobil, plánované spotrebiče do budúcnosti
Súčasťou prvého kontaktu by malo byť aj rámcové vysvetlenie, ako fotovoltaika funguje. Nakoniec, je to zákazník, kto musí urobiť informované rozhodnutie, aký variant zvoliť. Aby to ale mohol urobiť, musí získať kompletný obrázok.
Toto je časť 1 z 2. Článok 2 si prečítajte tu: https://energiesk.sk/caka-vas-vyber-zhotovitela-fotovoltaiky-cast-2/